14 Mart 2009 Cumartesi

Yaz İçin Prelüdler

AHMET ADA


YAZ İÇİN PRELÜDLER IV


rüzgârı kovalıyor üç beş köpek
(rüzgârı kovalamak da neyin nesi?)

ay düşüyor kuyuya Kevser
mutsuzluğun kulağı kuyuda Kevser

bana büyük suları kollamak düşüyor
öteki yüzyılda kalıyor geyik sesleri

sese dönüyor büyük sular, birdenbire
gümüş sese, denizin yabanıl uykusuna

yürek yıkık, dönüp bakıyorum
akşamı kovalıyor eski sokağın taşları

bir adımla geçiliyor Kevser
varlıktan yokluğa, su tükeniyor

aylandızı, barajı, tuz gölünü
yanıma çekiyorum, susuyorum

kaknus dolanıyor başımın üstünde,
iri yalnızlıkları geçiriyorum ipe

küller başıma kanatlar başıma


YAZ İÇİN PRELÜDLER VII


bir martı birdenbire denize dalıyor
bir bulut rüzgârı dağıtıyor
türküsünü söylüyor ot
aynı anda

akşam ayaklarını sürüyerek gidiyor
(görüp de gördüğünü diyen yok)

on sekizinde bir kızın
yüzünde göçüp gidiyor akşam
kıyıdan uzaklaştığında
geride boşluğu kalıyor

deniz olduğu yerde duruyor
yolunu buluyor tin
savrulmuş tırpan
saf yağmur

çözemediğim yalınlık
aynı yerde duruyor

Mor Taka, Bahar 2009, Sayı: 12

Hiç yorum yok: